Tequila's, sombrero's & taco's in Mexico!

Wide & Awake in America.

Los Angeles was maar net bekomen van de uitreiking van de Oscars, en toen kwam ik alweer... en nu een kleine week later kan ik zeggen dat Amerika geweldig is!!!

Ik zit in een hostel aan het 'mooie stuk 'de Hollywood Boulevard. Dit stuk is de afgelopen decennia opgepimpt met een shoppingmall, Highlands,The Grauman Chinese Theathre (bioscoop) en de Kodak Theathre, waar deOscarsuigereikt worden. Natuurlijk een geweldige plek om te beginnen.De eerste dagen trok ik veel op met Karin, een Zweeds meisje. Het hostel is van de binnenkant echt lelijk en vies, maar met backpacken wen je snel aan het gebrek aan luxe, haha.

Als elke tourist heb ik natuurlijk de 'Stars Home Tour' gedaan. Oftewel, je lekker laten rijden in een limosine langs de enorme kasten van huizen in Beverly Hills en Bel-Air. Zo zijn we langs huizen van Paris Hilton, Dr. Phil, Will Smith en de Playboy Mansion gereden. Je vangt een glimp op van de villa's, de tuinman van Tom Cruise, af en toe wat dure auto's, maar veel huizen hebben behoorlijk wat bomen ervoor staan dus je ziet vooral veel hekken... bij de Playboy Mansion hebbenKarin en ikgeen bunnies huppelend op de weg gezien!

Het absolute hoogtepunt tot nog toe was de basketbalwedstrijd van de LA Lakers, echt een jongensdroom om daar naar toe te mogen.De laatste jaren zijnde Lakers niet meer zo succesvol geweest (eigenlijk sinds Shaquille O'Neal is vertrokken, kwam er veel druk te staan op vedetteKobe Bryant) maar de Lakers blijven een van de succesvollere NBA-teams in de geschiedenis is.Staples is geweldig groot, er kunnen geloof meer dan 25.000 man.Het mooie vanzo'n wedstrijd is dat er een hele show omheen zit. Dat begint al bij de opkomst van despelers, die dan met veel spotlichten en muziek gepresenteerd worden (tenminste, de Lakers, de Blazer werden getrakteerd op boe-geroep).En heel cheasy, voor de wedstrijd wordt het volkslied gespeeld. Terwijl de wedstrijd bezig is, speelt de Lakers Band zolang de schotklok tikt (tijd waarin de aanvallende partij op de basket moet een hebben geschoten)een steeds sneller wordende beat. En er zijn ontzettend veel time-outs tussendoor en dan komen de Laker Girls cheerleaden... of Big Shot, waarbij iemand uit het publiek van af de middenlijn de bal in de basket moet werpen om 150.000 dollar te winnen (gebeurt natuurlijk niet).

De Lakers begonnen trouwens niet zo goed, keken lang tegen een achterstand aan. Maar uiteindelijk bogen ze het spelbeeld om in het 3e kwart van de wedstrijd, liepen ze uit in het 4e kwart en wonnen ze met 96-83... hun 10e overwinning op rij! Kobe & costaan nu ook 1e in de Western Conference, jeej, alle fans weer blij naar huis!

Verder ben ik nog naar Santa Monica Beach geweest, ook met Karin. Vandaar zijn we naar Venice Beach gelopen... een wat meer hippy achtig strand (veel skatende mensen, kleine winkeltjes). Het heeft als bijnaam 'Muscle Beach', omdat in de zomer alle spierbundels daar gezien willen worden. We hebben daar een outdoor fitness gezien, waar ook Schwarzenegger trainde toen hij nog geen Engels kon.

Ook Universal Studios kan niet ontbreken bij het to-do-in-LA-lijstje... een pretpark waar alles draait om film. Je kan kan daar een tour doen door de sets en verder zijn er allemaal attracties die films te maken hebben (Waterwold shows & The Mummy achtbanen enz.).

Verder nog naar The Getty Center geweest (architectonish hoogstandje op een hoge heuvel; geweldige uitzichten + schilderijen binnen, ook Rembrandts en Van Gogh's), al een keer uit geweest (per ongeluk een Asian Party, haha) en lekker rondwandelen hier over de Hollywood Boulevard.Los Angeles is misschien niet de mooiste stad, sterkernog,de gebouwen doen somswat 'fake'aan, maar het is best leuk om hier te zijn. Tenslotte is toch alles anders hier dan in Europa. Devooroordelen over Amerikanen die we in Nederland altijd hebben, ebben snel weg. Ik heb al vaak gemerkt dat Amerikanen heel erg geinteresseerd zijn in waar je vandaan komt. Ze zijn echt heel erg open. Je ziet dat bijvoorbeeld in de bus. Waar in Nederland iedereen voornamelijk met zichzelf bezig is, praten Amerikanen veel meer met elkaar, ook als ze elkaar niet kennen.

Over een week vlieg ik naar Mexico, deze week doe ik denk ik nog 'even' San Diego en Las Vegas aan... Havin' a bal!

Groetjes, Erik

PS. Zie verder voor de foto's rechtsboven & hieronder een mooi filmpje dat ik tijdens de wedstrijd van de Lakers heb gemaakt (Ronny Turiaf isde bom!).

marjet, bart en tessa

Ha die Erik,
Veel plezier en kom weer heelhuids terug!
We lezen je verhalen weer met veel plezier mee.
Hou je taai!
liefs van ons 3-en.

sake

ooow my god like, it totally sounds you are having a great time like i mean, i LOVE LA because well you know its like totally the best city in like, the entire fucking world. Ow and when I mean LA of course I mean Beverly Hills because like, where else on the fucking planet would you want to live anyways like ow my god...can you imagine....okay well I totally have to run to like a meeting now (I know...) so cant really talk right now but like, have a GREAT time okay...?

andere tips:
-SAN FRANSISCO
-UCLA campus in Westwood LA

biggest hugs

Sake

HAHAHAHAHA...mijn eigen herinneringen uit LA komen weer helemaal terug..

Marlies

Lieverd! Klinkt alemaal super. Sorry dat ik zo weinig van me heb laten horen de afgelopen twee weken. Ik zit nog steeds op Sumatra, er is hier bijna geen internet en als het er is is het echt slopend langzaam. Sumatra is cht prachtig! Ik mail je als we in Jakarta zijn, dat is hopelijk over twee dagen. Misschien kunnen we ook even skypen dan, maar ik denk dat het erg lastig gaat worden, maar chatten gaat waarschijnlijk wel lukken! Geniet van al je avonturen! We mailenh snel!

Liefs!

Rebecca

Haaai Erik!!!

Leuk om je verhalen te lezen en je foto's te zien!! Geniet er van!!!

Je liefste nichtje JayLa

Lieve neef, wat ziet dat er ontzettend vervelend uit zeg!! ;-)

N-joy!

Kus

Sandra

Hee Erik!
Klinkt goed hoor allemaal, je besteed je (korte) tijd in amerika goed! Vergok niet al je geld in las vegas he.. je moet nog een paar maanden ;)!
xx

Anne N

Ha die Erik, geen verhalen meer in de laatste twee weken? Dat kan ik bijna niet geloven... Dan kan je alleen maar heel druk zijn. Ben je nog in de USA of ben je de grens al overgestoken? Je weet, eenmaal over die grens en je komt bijna niet meer in de VS... Dus geniet er nog even van. Hou ons op de hoogte.

Groeten,

Anne

p.s. leuke foto's, alleen Hefner en de Beatles imitatie op die nep Abbey Road zijn een beetje afgezaagd natuurlijk.